Oczekiwania wyrażone w kategoriach pozytywnych
„Myśl i mów o tym, co chcesz, niż o tym, czego nie chcesz”.
Przed rozmową z pracownikiem zadaj sobie pytania:
Czego dokładnie oczekuję? Na kiedy?
Pracownikowi łatwiej będzie ruszyć ku czemuś, czego oczekuje / chce szef, niż ku czemuś, czego szef nie chce.
Negacja użyta na poziomie logicznym np. zdanie ”Nie chcę, abyś doznał porażki.” jest inaczej traktowana przez nasz umysł na poziomie operacyjnym. Nie można bowiem nie myśleć o czymś.
Kiedy zaczynamy w ten sposób formułować myśli, nasze umysły natychmiast kierują naszą uwagę na dany (użyty w zdaniu) obiekt, jak w przypadku przeszkody, którą, jeśli zamierzamy ominąć, musimy najpierw zobaczyć.
A zatem wyrażaj swoje oczekiwania w kategoriach pozytywnych – tego, czego oczekujesz.
Pomocne pytania:
Czego oczekuję?
Co jest celem?
Co chcę, abyś osiągnął?
Czego chcę dokładnie?
Kiedy/gdzie/z kim tego chcę?